"In Hibero flumine" és un bloc dedicat a reflexionar sobre història, adaptat als programes de batxillerat.

diumenge, 19 de febrer del 2012

Ferran VII jura la Constitució

Imatge: Retrat de Rafael de Riego (1785-1823).

Ferran VII, després d'anys de persecució dels liberals, obligat pel pronunciamiento iniciat per Rafel de Riego, jura la constitució de 1812, donant lloc a l'anomenat Trienni Liberal: aquest jurament el trencarà el monarca l'amy 1923, restablint l'absolutisme amb l'ajut de la Santa Aliança.

"Mentre jo meditava madurament, amb la sol.licitud pròpia del meu cor paternal les variacions dels nostre règim fonamental que em semblaven més adients al caràcter nacional i al present estat de la monarquia espanyola, així com les més anàlogues a l'organització dels pobles il.lustrats, m'heu fet entendre el vostre anhel que es restableixi aquella Constitució, que entre la remor de les armes hostils, fou promulgada a Cadis l'any 1812. He jurat aquesta Constitució pel la que sospiràveui en seré sempre el seu més ferm suport. Marxem francament, i jo el primer, per la senda constitucional." Proclama de Ferran VII, 10 de març de 1820.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...